Medlemsnytt
Fra venstre Rune Kaarbø og Gudmund Pedersen med den gjeve prisen for "Årets reiselivsbedrift", som de vant i 2016.

Kåret til "Årets reiselivsbedrift"

04.05.2016 | May Baagøe Broughton
Bakgården Bar og Restaurant er kåret til "Årets reiselivsbedrift" av NHO Reiseliv i Sør-Norge.
artikkelen fortsetter under annonsen
Adv. Tofte
Gründerne og eierne av Bakgården Bar, Rune Kaarbø og Gudmund Pedersen, er veldig fornøyde og ydmyke over å ha fått prisen.

- Det er fantastisk at bransjen har stemt oss frem som vinnere i år, og det betyr veldig mye for oss. Det viser at det vi gjør er veldig riktig, sier Kaarbø.

Utdelingen av prisen "Årets reiselivsbedrift" er en mangeårig tradisjon.

- For den bedriften som vinner er det en faglig anerkjennelse fra egen bransje. Det er hotell- og restaurantbransjen i Agder og Telemark som stemmer frem bedriften de mener har utmerket seg mest siste året, sier Trond Madsen, rådgiver i NHO Agder.

Det var flere punkter som gav Bakgården årets pris, og den personlige servicen er en viktig del av begrunnelsen.

- Kvalitet, skikkelige råvarer, gode smaksopplevelser og personlig service har alltid kjennetegnet virksomheten, fastslo juryleder Sigmund Straand, da han overrakte utmerkelsen til daglig leder Gudmund Pedersen.

- Noe av det vi får mye tilbakemeldinger på er at gjesten føler seg veldig velkommen når de kommer hit til oss. Vi kjenner dem veldig godt. En av våre beste bartendere kan nesten ha drinken klar til folk når de kommer inn i baren. Det betyr veldig mye for gjestene, forteller Pedersen entusiastisk.

Bakgården er også godt kjent utenfor byens grenser.

- Særlig for de i bransjen som besøker Kristiansand, er det et "must" å besøke Bakgården. Det er takket være leverandørene våre. Det er ikke en avkrok i Norge hvor ikke Bakgården blir nevnt av leverandørene. Det er selvfølgelig veldig viktig for oss, for folk hører på dem, forteller Kaarbø.

- Hvordan skal dere klare å holde trykket oppe i årene framover? 

- Fortsette med det vi gjør, servere gode drinker, se gjesten og lytte til gjesten, sier de to gründerne.
facebook