Medlemsnytt

Fokus på flerkulturell kommunikasjon

26.03.2015 | LOS AS
Hvordan møter du kunder med flerkulturell bakgrunn? Dette har strømleverandøren LOS satt fokus på i sitt arbeid med å bedre kundeservicen ytterligere.
artikkelen fortsetter under annonsen
Atea

 - Andelen av befolkningen med flerkulturell bakgrunn i Norge er stigende, og det betyr at vi også får flere kunder med flerkulturell bakgrunn. Undersøkelser viser at kundene oppfatter LOS som svært gode på kundeservice i dag, men vi ønsker stadig å bli bedre. Fokus på hvordan vi møter kunder med flerkulturell bakgrunn, enten det er på telefon eller ved oppmøte i kundesenteret, er noe vi ønsker å ta med oss i dette forbedringsarbeidet, sier Margit Unander, direktør for privatmarked i LOS.

Enkelt og forståelig
Neda Afsharif fra organisasjonen Seema, som jobber med flerkulturell kommunikasjon, synes det er svært positivt at LOS setter fokus på dette temaet.

-For mange av dem som kommer til Norge er det mye nytt som skal læres, ikke bare språket. Kunnskap om strøm er noe som er fremmed for mange, og det er flott at LOS ønsker å bidra til å gjøre dette så enkelt og forståelig som mulig, sier Neda Afsharif.

facebook