Mange forskjellige bransjer og firmaer deltok på 2.samling av Digitaliseringsskolen.

- Lytt til kundens behov

05.05.2017 | May Baagøe Broughton
Nærmere 40 personer var samlet for å lære mer om viktigheten av å sette kunden i fokus, og lytte til dem når man utvikler nye forretningsmodeller.
artikkelen fortsetter under annonsen
Fagopplæring Syd
[caption id="attachment_8725" align="alignleft" width="264"] Audun FInnestad fra PwC.[/caption]

- Dagens samling hadde som formål å gi innspill til hvordan man konkret kan gå frem for å generere nye ideer og forretningsmodeller. Vi tror det er veldig mange muligheter som ligger åpne for bedriftene på Sørlandet, og vil veldig gjerne bidra til å igangsette tankeprosessen rundt dette, sier Audun Finnestad, partner i PwC.

- Når man jobber med utvikling av nye produkter eller tjenester er det viktig å sette kundens behov i fokus. Fokuser mye heller på enkle løsninger som raskt kan fremlegges for kunden enn tunge interne prosesser som kanskje ikke møtet kundens behov. Ofte vil man til og med bringe kunden inn i utviklingsprosessen, understreker Finnestad.

Dette var andre samling i en serie av fire, som tar for seg ulike aspekter ved digitalisering. Neste samling avholdes 21.september og har fokus på digital innsikt til løsninger.

Konseptet Digitaliseringsskolen er et samarbeid mellom Næringsforeningen i Kristiansandsregionen, PwC og Bouvet. Kurset tilbyr praktisk rettet kompetanseheving og inspirasjon for bedrifter i regionen gjennom kvartalsvise samlinger med fokus på hvordan man skal møte fremtidens digitale verden. Målet er å dele kunnskap og gi flere selskaper muligheten til å utvikle seg i takt med nye digitale markedskrav og nye forretningsmodeller.
facebook

Relaterte saker