Medlemsnytt
Til venstre avdelingsleder hos Webstep Sørlandet Anders Høibakk og markedssjef Andreas Eriksen.

Webstep i god vekst

17.04.2019 | May Baagøe Broughton
IT-konsulentselskapet Webstep er i sterk vekst, og teller nå ti stykker på kontoret på Sørlandet. De satser stort på UX-design (User Experience Design).
– Nå er vi ti kolleger i sør, og vi skal bli flere. Ikke minst på vårt nye satsningsområde UX, sier Websteps daglige leder på Sørlandet, Anders Høibakk.  Sammen med  salgs- og markedssjef Andreas Eriksen leder han Webstep på Sørlandet.

Den siste tiden har det kommet til seniorkonsulenter med mer enn fem års erfaring på de ledende teknologiene Java og Microsoft .Net.

– Siste skudd på stammen er en av Kristiansands beste UX-designere, Jan Wennesland. Han åpner opp enda et område for miljøet som til nå har arbeidet dypere nede i systemene enn brukergrensesnittet hos kundene våre innen energi, telekom, olje- og gass samt offentlig sektor, forteller Høibakk.

Han påpeker at UX er et satsningsområde, og det rører seg kraftig på UX i flere avdelinger i Webstep, og mender at det gir dem både slagkraft og fagmiljø på tvers.

Gode tider i bransjen

- Det kan ikke stikkes under en stol at næringslivet på Sørvest- og Sørlandet fikk hard medfart under oljekrisen for noen år siden, sier Høibakk.

Han påpeker at trøsten var at IT-oppgangsraketten kom noen år etterpå, når alt og alle skulle digitaliseres og oppdragssituasjonen ble lysere og lettere.

Ifølge Høibakk er utfordringen nå at alle jakter på de samme folkene, men han mener han har svaret på hvorfor Webstep likevel har lykkes med rekrutteringen:

- Vi ansetter folk til god lønn og med stor frihet til å forme sin egen karrieremessige og faglige utvikling. Som nyansatt har du en "søskenflokk" av eksperter i hver eneste by vi er representert; fra Stockholm til Trondheim, mer enn 350 personer til sammen, sier Høibakk.

Tar ansvar for faglig utvikling

Webstep ønsker å støtte og være med og videreutvikle IT-miljøet på Sørlandet. Samarbeid med IKT-klyngen Digin og sponsorat for Digitalkonferansen 2019 er selvsagte og prioriterte ting for dem.

- Kontakten med oppstartsmiljøer er viktig og motiverende. Oppstartsbedrifter er dynamiske og nysgjerrige. Vår kunnskap på tech og forretning er nyttig. Vi kan hjelpe rådgi og hjelpe dem med å skalere. Sånt blir det vekst av her på Sørlandet, sier Høibakk.
facebook

Relaterte saker