Lychelig redesign av SPENN

10.02.2015 | May Baagøe Broughton
Irene Lyche står bak redesignet av næringslivsbladet SPENN, som distribueres i neste uke.
artikkelen fortsetter under annonsen
Adv. Tofte
Bildetekst: Spente og stolte, fra venstre designer Irene Lyche, redaktør for SPENN Ole-Petter Sunde og  ansvarlig redaktør og adm.dir i NiKR Anita S. Dietrichson.

- Vi er veldig fornøyd med resultatet, og samtidig spent på reaksjonen fra leserne, sier administrerende direktør Anita S. Dietrichson og magasindesigner Irene Lyche.

Når SPENN nå kommer i ny drakt, er det en etterlengtet produktutvikling som finner sted. Samtidig beholdes den høye journalistiske kvaliteten i bladet.

- Jeg har i flere år likt å lese SPENN på Kjevik, og da jeg oppfattet at et redesign ble vurdert, var jeg rask på labben. Jeg fikk et møte med Næringsforeningen for å diskutere hva vi kunne gjøre for å oppdatere magasinet, sier Irene Lyche i Lyche Design, om oppstarten av samarbeidet med Næringsforeningen.

- Jeg skal leve av å lage topp kvalitetsmagasin som funker for kunden, derfor har jeg også vært svært aktiv i arbeidet, når Næringsforeningen viste meg tillit, sier Lyche.

SPENN er et næringslivsmagasin som er i sitt ellevte år, og som nå altså er redesignet. Magasinet trykkes i disse dager, og vil bli distribuert i neste uke. Nye SPENN gir plass til det gode redaksjonelle innholdet i en ny innpakning. En god miks av småstoff og større artikler presenteres med store bilder i et lyst og luftig design.

- For oss i Næringsforeningen er endringen del av en større plan der kommunikasjon med medlemsnytt,aktueltmene prioriteres. Da Irene Lyche kom til oss, var det i «grevens tid». Hun har imponert oss med å være foroverlent, profesjonell og med stor faglig kompetanse. Alt vi gjør i forhold til kommunikasjonen må henge sammen, og her har Lyche vært en god diskusjonspartner, sier Dietrichson.

- Vårt neste skritt er å ruste oss innen det digitale området ved å få enda bedre nettsider. Våre medlemsnytt,aktueltmer sier at vi må bli en enda tydeligere stemme, og da må vi også nå sterkere fram til flere, sier Dietrichson.

Ambisjonene med SPENN er at det skal bli et attraktivt magasin for hele næringslivet på Sørlandet, et magasin som Næringsforeningen og medlemsnytt,aktueltmene kan være stolte av. Magasinet skal fortelle de gode historier og speile det som skjer i regionen. Målet er å bli Sørlandets beste magasin. Intet mindre!

- Vi håper og tror at det nye designet vil bli enda mer innbydende og gi magasinet det profesjonelle inntrykk det fortjener, sier Irene Lyche.

Vi ønsker dialog med leserne. Fortell oss derfor gjerne hva du mener og hva du liker: may@kristiansand-chamber.no

FAKTA:

SPENN

  • SPENN kom ut første gang i 2004.

  • Leses av mellom 20.000 og 25.000 personer

  • Distribusjon innenfor Knutepunkt Sørlandet


LYCHE DESIGN

  • Etablert 2013

  • Eier: Irene Buxrud Lyche, oppvokst i Kristiansand.

  • Bachelor fra Surrey institute of art and design, London.

  • 10 års erfaring med redaksjonell design i Oslo, bl.a. fra Dinamo og Redink

  • Blant tidligere kunder: Avinor, Wilhelmsen, BackeGruppen, Moelven, NKI, Sjømannskirken, Kruse Smith,

  • Nerdete på tegnsetting, samler på håndskrevne lister og bilder av doskilt.


 
facebook