Medlemsnytt
Margit Undander i LOS. Foto: LOS

LOS har landets mest fornøyde strømkunder

25.11.2019 | May Baagøe Broughton
LOS har gått til topps på en nasjonal måling av kundetilfredshet og lojalitet blant landets strømleverandører.
artikkelen fortsetter under annonsen
Techpoint 2025_2
Det er analysebyrået EPSI Rating Norway som står bak den omfattende undersøkelsen. LOS har i mange år scoret høyt på tilsvarende målinger, men inntar for første gang topplasseringen.

- Vi er veldig stolte over å ha tatt førsteplassen. Høy kundetilfredshet og lojalitet kommer som et resultat av systematisk og langsiktig arbeid, og undersøkelsen bekrefter at kundene synes vi har lykkes godt i dette arbeidet, sier Margit Unander, administrerende direktør i LOS.

Sammen med nesten 50 ansatte hos strømleverandøren med base i Kristiansand, har hun ekstra god grunn til å være fornøyd med årets resultater. De siste årene har nemlig konkurranseintensiteten i strømbransjen økt kraftig.

- Vi ser store endringer i atferd, behov og forventninger hos kundene, og bytteaktiviteten mellom leverandørene er høy. At jobben våre fantastiske medarbeidere gjør hver dag gir gode resultater, bekrefter denne undersøkelsen. Det gir motivasjon til å stå på videre for å sikre kundene den beste kundeopplevelsen hos LOS, understreker Unander.

LOS er landets fjerde største strømleverandør og er eid av Agder Energi.

- Det er i år LOS som kan skilte med de mest fornøyde strømkundene. De kan vise til fremgang fra i fjor, og har blitt flinkere på å levere på de forventningene som kundene har, forklarer Fredrik Høst, daglig leder i EPSI Rating Norway.

Høst skriver videre at LOS dessuten er en ener på det å holde kundene godt informert om ting som påvirker kundeforholdet, og fremstår som en solid og pålitelig leverandør av strøm.

EPSI Rating Norway gjennomfører årlig en kundetilfredshetundersøkelse blant strømleverandørene i Norge ved å spørre kunder om opplevelsen med de ulike selskapene. Se resultatene i årets undersøkelse her
facebook

Relaterte saker