Medlemsnytt

LOS Energy kjemper om seieren

27.02.2017 | May Baagøe Broughton
I fjor stakk LOS Energy av med seieren årets nykommer i konkurransen Årets Nyhetsrom hos MyNewsdesk. Nå jakter selskapet på ny seier i kategorien nyhetsrom for mellomstore selskaper.
artikkelen fortsetter under annonsen
Fagopplæring Syd
I løpet av året produserer LOS Energy jevnlig energirelatert innhold på flere plattformer som samles på selskapets nyhetsrom.

– Vi er svært glade for å bli nominert i år igjen. Fjorårets seier ble ingen hvilepute, tvert i mot. Vi jobber fortsatt systematisk med innhold og nyhetsrommet har en god miks av nyheter, pressemeldinger, eventer og blogginnlegg. Det investeres også tid i å ha et godt video- og bildearkiv og nyhetsrommet fungerer som et nav for alt grafisk materiell for merkevaren LOS Energy, sier Thorbjørn Laundal, markeds- og kommunikasjonsdirektør i LOS AS.

Alle publiserte saker på nyhetsrommet har tilgjengelige del-knapper for Twitter, Facebook, Linkedin og Google Pluss. LOS Energy har egne kontoer på Facebook, LinkedIn og YouTube. Kombinasjonen av et etablert nettverk via MyNewsDesk og spredning i sosiale medier har resultert i en tredobling i antall sidevisninger fra 10 000 i 2015 til over 31 000 i 2016.

Nyhetsrom også hos söta bror
LOS Energy kjøpte høsten 2016 Telge Kraft, en av Sveriges største leverandører av strøm til bedriftsmarkedet. Som et viktig ledd i satsningen på å være den ledende energipartneren for nordiske virksomheter, har LOS Energy også opprettet et pressrum for det svenske markedet.

– Suksessoppskriften vår er å publisere relevant innhold med kvalitet. Vi overfører derfor den norske arbeidsmetodikken til våre svenske kollegaer. Nå er vi i gang med systematisk innholdsproduksjon, og ser at spredningen av sakene stadig øker, forklarer Laundal.

Utvalgskriteriene for hvem som vinner årets nyhetsrom er bruken av systemet og spredning i sosiale medier. I kategorien mellomstore bedrifter er LOS Energy i konkurranse med Hyundai Norge og Ford Norge. Vinneren kåres på Mynewsday i Oslo onsdag 5. april.

Nøkkeltall fra LOS Energy nyhetsrom:

Antall visninger: 31 492 (+ 210 % fra 2015)
Antall nyhetssaker: 101 (- 22 % fra 2015)
Gjennomsnittlig tid brukt: 2,05 minutter (+ 5 % fra 2015)
Mest populære historier i nyhetsrommet i 2016:

Her er de nominerte til Sørlandets Energipris
LOS AS kjøper svensk energiselskap
Arendal kommune og Asko Agder er Sørlandets smarteste strømbrukere
Det «årnær sæ» for LOS Energy i Østfold
LOS Energy kåret til årets nyhetsrom

Antall refererte saker med LOS Energy i media i 2016: 251 (Kilde: Retriever)

Fakta om Mynewsdesk:
Mynewsdesk er Nordens ledende digitale PR-plattform. Over 5 000 varemerker som Avinor, Telenor Norge, Grønt Punkt, Nordic Choice Hotels og Ford bruker nyhetsrom på Mynewsdesk for å publisere og distribuere sine nyheter, øke sin synlighet, samt knytte relasjoner med sine interessenter.
facebook

Relaterte saker