Nina Moland Andersen, sammen med skipets ledelse ønsker velkommen til jubileumslunsj om bord på Super Speed.

Å by på seg selv gir resultat

15.12.2015 | Anita S. Dietrichson
Å være en sentral aktør i bybildet, er et av suksesskriteriene til Color Line når selskapet nå feirer 25 år. I forbindelse med feiringen var fire tidligere linjedirektører til stede, i tillegg til tidligere sentrale medarbeidere, skipsledelsen og øvrige gjester.
artikkelen fortsetter under annonsen
Adv. Tofte
- Color Line har i alle år vært aktive i nærmiljøet og bydd på seg selv, det skaper engasjement. Vi har vært en del av bybildet. Og så lytter vi til gjestene, og fornyer oss og utvikler produktet for å gi gode reiseopplevelser, sier Nina Moland Andersen, salgs- og markedssjef i Color Line, og ansvarlig for linjen mellom Kristiansand og Hirtshals.

Utallige er arrangementene som er gjennomført på kaia, på stadion, på ulike arenaer i byen for å implementere og sørge for god involvering for selskapet, skipet og rederiet. Det har gitt grunnlaget for dagens suksess. Color Line legger til rette for ferier, arrangement, små og store reiser. Tilbudet er bredt og sammensettingen stor: Venninneturer, familieturer, byferie, tur med idrettslag eller med jobben – og ikke minst sykkelturer til Skagen er svært populært.

Når vi spør om ambisjonene videre, er svaret at man skal sørge for at Danmark fortsetter å være et attraktivt reisemål ved å tilby hurtig og komfortabelt transport dit.

- Det er gjennom de ansatte, uansett stilling eller funksjon, på land eller sjø, at vi har de beste bidragsyterne for å oppnå dette, sier Andersen.

På jubileumslunsjen var det var en rekke taler fra tidligere linjedirektører, fra havna og fra skipets ledelse. Flere kommenterte at SuperSpeed er en pioner i forhold til det grønne skiftet, og i forkant av utviklingen, ved at den nå går på strøm når den ligger til land. Det reduserer CO2-utslippene tilsvarende 13.000 biler.

- Det er en svært viktig bedrift for Sør-Norge som i dag feires. Sammen med Dyreparken er Color Line de to største reiselivsambassadørene i Sør Norge, sa ordfører i Kristiansand kommune Harald Furre (H) på film – til de inviterte gjestene. Tidligere ordførere i Kristiansand kommune, som Bjørg Wallevik og Per Sigurd Sørensen, var også fulle av lovprisning om ferjens betydning for landsdelen.

- En trofast sliter, en motorvei og porten til Europa, var uttrykk som ble brukt.

Den siste linjedirektøren, Odd Grønberg, fikk folk til å le da han fortsatt snakket om «vi», men han tok seg godt inn igjen ved å minne om verdiene som er uttalt for skipet: Smart, moderne, effektiv og komfortabel – ord som i hans hode var plassert der for alltid, og som han hadde vært svært opptatt av skulle feste seg i alle ansattes hoder.

[caption id="attachment_4592" align="alignleft" width="246"]Hva annet var vel naturlig å by på enn «danske smørrebrød Hva annet var vel naturlig å by på enn «danske smørrebrød?[/caption]

[caption id="attachment_4591" align="alignleft" width="246"]Det var dekket på med hvite tøyduker og servietter Det var dekket på med hvite tøyduker og servietter.[/caption]

[caption id="attachment_4590" align="alignleft" width="400"]Vi ble ønsket velkommen med en deilig alkoholfri drink Vi ble ønsket velkommen med en deilig alkoholfri drink.[/caption]






Fakta:

  • Største godstransport over kontinentet, med over 40.000 enheter per år

  • Stabilitet og sikkerhet som er uovertruffet.

  • Hastighet på 27 knop.

  • 27 millioner gjester har reist med Color Line

  •  Over 40.999 km med biler, tilhengere og busser er fraktet over Skagerak, det tilsvarer jordens omkrets


facebook

Relaterte saker